Pedalando com Clay – Biking with Clay

12 11 2009

Hoje o meu treino foi com o Clay, num lugar diferente de todos onde já estive. A Karen me deu uma carona até a casa dele e de lá saímos pedalando.

Today I went biking with Clay, in trails different from the ones I’ve been before. Karen gave me a ride to his house and then we started biking.

Pegamos uma trilha atrás da casa dele e começamos a subir. Chegamos numa estrada de terra, com muitas pedras, e continuamos subindo bastante. Foi uma hora de subida até chegar ao colo da montanha. Ali tínhamos a opção de voltar, mas decidimos continuar subindo até a montanha Thunder, pico de aproximandamente 2800m de altitude.

We got a trail behind his house and started climbing. We got to a dirt road, with many rocks, and continued climbing for a long time. It was about one hour till we got to the meadow. There we had the option of turning back, but we decided to continue climbing towards Thunder, a peak of about 2800m altitude.

O terreno era muito técnico e íngreme, com pedras soltas quase em toda sua extensão.

The climbing was very steep and technical, with loose rocks throughout its extention.

Quando chegamos lá em cima, o visual compensou! Era possível ver todos os pontos por onde estivemos.

When we got to the top, the view was worth the effort! It was possible to see all spots on where we’ve been.

O topo não tem muita vegetação então o vento fez a sensação térmica ficar abaixo de zero.

Up there the vegetation is low, so the wind makes the temperature drop below zero.

Encontramos uma “geocache” e aproveitamos para assiná-la. As pessoas sobem lá em jipes e não em bikes, como nós fizemos!

We found a geocache and signed it. People go up there in jeeps and not in bikes, as we did!

Começamos a descer essa parte técnica, onde a posição na bike era muito importante para não cair. Procurei colocar o corpo bem para trás e me diverti! Chegamos de volta à estrada e continuamos descendo. Mesmo sem frear a bike não pegava muita velocidade porque haviam muitas pedras. Em certo ponto entramos nas trilhas do Clay.

We started to descend the technical part, where the skills were very important in order not to crash. I tried to stay low and back on the bike and had a lot of fun! We got back to the dirt road and continued down. Even without breaking my bike wouldn’t gain much speed because it was very rocky. In a certain point we went down on Clay’s trails.

Passamos em troncos e as trilhas eram bastante divertidas. O pedal foi ótimo e amanhã tem mais!

We went over logs and the trails were very fun to ride. The biking was great and tomorrow there is more!