Sprints!!!

31 10 2009

Hoje o dia amanheceu ensolarado e a temperatura finalmente subiu! Na parte da manhã limpamos a casa e abrimos as portas e janelas para que o ar novo entrasse.

Today I woke up and it was sunny and the temperature finally went up again! In the morning we cleaned up the house and let the doors  and windows open so that new air could come in.

Por volta de meio dia ficamos prontas para treinar. O treino de hoje seria de intensidade e eu já me preparava psicologicamente para encará-lo. Fomos primeiro ao correio, aquecendo, e depois voltamos para a trilha atrás de casa. A proposta era a seguinte: um percurso curto, de aproximadamente 7 minutos, puxando até o limite. Era uma trilha, com trechos em off camber, subida, descida íngreme e cruvas de velocidade alta, em que a gente tinha que dar dez voltas.

Around noon we got ready to train. Today we would some sprints on the bike and I was getting ready psicologically to face it. First we went to the post office, warming up, and then we went back to the trail behind the house. Our training would be like this: a small lap, of about 7 minutes, going to the limit. It was a trail and it had off camber sections, uphill, steep downhill and very fast curves, which we had to do ten laps.

A cada volta eu tentava puxar o ritmo até o limite, ao mesmo tempo me preocupando em estar pedalando o tempo todo, tocar cada vez menos no freio e otimizar cada momento no percurso. Fizemos baterias de uma, duas e três voltas. Ao final do treino eu estava exausta e feliz! Grande treino de cross country!

Each lap I tried to push myself to the limit, and at the same time remembering to pedal at all times, letting off the breaks and gaining time at any possible moment of the course. We made sprints os one, two and three laps. At the end I was exausted and happy! Great corss country training!

Chegamos em casa e ajudamos o Jordan no seu treino, sendo um incentivo para que ele subisse a ladeira de casa 8 vezes, carregando uma mochila pesada e um pneu.

We got back home and helped Jordan with his training, cheering for him to help him go up the street 8 times, carrying a heavy backpak and pulling a tire.

Eu também tentei uma vez, só para saber como era. Era duro! O Jordan é um guerreiro!

I even did it myself, just to know how it felt. It was hard! Jordan is a tough boy!

Depois saímos para correr na trilha e eu aproveitei para experimentar o tênis “five fingers”. Ele simula a corrida descalça e ajuda a fortalecer os músculos do pé e tornozelo. Eu gostei!

Then we went running on a trail and I tried on the five fingers shoes. It simulates running barefoot and it helps to strengthen the muscles on your feet and ankle. I liked it!

Voltamos para casa e comemos, enquanto o Jordan estava na festa na escola. Quando ele voltou nós saímos para o cinema, para ver “Paranormal Activity”. Aliás, se alguém está planejando em ver, eu não aconselho. É uma perda de tempo e dinheiro.

We went back home and ate, while Jordan was in a party at school. When he came back we left to the movies, to see Paranormal Activity. If anyone is thinking of seeing it, I would’t advise. It’s a waste of time and money.

Amanhã vamos para Hollywood para uma grande festa de Halloween!!! Aguardem as fotos!

Tomorrow we are going to Hollywood for a big Halloween party!!! Check the photos soon!

Ações

Information

2 responses

6 11 2009
Iggy

Did you like the Five Fingers? I’ve been running on those everyday since i got them.

manuvilaseca

Yes, I loved them! It will probably help me a lot.